Forum  www.jaf.fora.pl Strona Główna www.jaf.fora.pl
PROGRAMY ,FILMY , MUZA , AUTA ,GRY , XXX
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

virtualne auta

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jaf.fora.pl Strona Główna -> POMOC I PROBLEMY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
macohs
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 2421
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 35 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:47, 11 Wrz 2006    Temat postu: virtualne auta

Tuning virtualny samochodów
[link widoczny dla zalogowanych]
BAD-LOOK

1. Zaznaczamy część maski lassem


2. Klonujemy element maski za pomocą „CLONE TAMP”

3. Następnie kopiujemy Ctrl+C i wklejamy Ctrl+V





4. Zaznaczamy większy element maski i też kopiujemy jak wyżej


5.Wracamy do pierwszej warstwy (Layer 1) i zaznaczamy:

a. Pojawi się nowe okno w którym wybieramy



6. To samo robimy z drugiej strony (krok od1 do 5)

7. Oto efekt końcowy


Białe klosze

1. Zaznaczamy lassem klosze.



2. Wybieramy z Image->Adjust->Channel Mixer



3. W oknie ktore sie pojawi zanzaczamy opcje Monochrome



4. Robimy tak z drugiej strony i gotowe!



CARBONOWA MASKA

1. Używając „lassa” zaznaczamy maskę.

2. Teraz musisz utworzyć nową warstwę czyli kopię maski (Ctr+C, Ctr+V)

3. Następnie należy utworzyć nowy gradient. W tym celu kliknij: File, New.
Utwórz o wymiarach 12x6px. Sprawdź czy masz zaznaczone „transparent”

4. Powiększ sobie o 1600%

5. Następnie narysuj coś takiego:

6. Potem idź do: „Select- All”, “Edit- Define Pattern...” wpisz jakąś nazwę i kliknij OK.

7. Stwórz nową warstwę

8. Teraz idź do: „Edit- Fill” wybierz to co zrobiłeś przed chwilą.

9. Teraz powinieneś mieć cały rysunek „pokratkowany”

10. Dajesz na „Edit- transform- skew”

11. Postaraj się aby wyglądało to mniej więcej tak:

12. Następnie przytrzymując klawisz Ctrl kliknij myszą na warstwę gdzie masz maskę. Teraz kliknij: „Select- Inverse” i wciśnij klawisz „delete”

13. W ten sposób karbon został tylko na masce.

14. Będąc w warstwie maski idź do: „Image- Adjustments” i kliknij „Desaturate”. Teraz wyreguluj jasność maski, tak aby była w miarę ciemna.

Efekt końcowy:

Cieniowanie



Jest to dość prosty tutorial. Cieniowanie jest naprawdę przydatną umiejętnością.

1. Za przykład posłużył niewykończony kawałek zderzaka. Chcemy nadać nieco cienia jego dolnej części.



2. Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić to zaznaczyć dolną część zderzaka, używając lassa (). Ważne, aby dolne krawędzie były dokładnie zaznaczone, górnym kawałkiem nie musimy się przejmować.



3. Teraz kopiujemy nasz fragment (Ctrl+C), a następnie wklajamy go jako nową warstwę (Ctrl+V). Używając opcji Image/Adjustments/Birghtness Contrast dość mocno przyciemniamy warstwę.



4. Używając gumki () o rozmazanych brzegach i dość dużym rozmiarze, wymazujemy górną część naszej wartwy, tak aby utworzyć płynne przejście z cienia do normalnej barwy zderzaka.

4. Efekt końcowy:


Coupe
ROBIMY AUTO Z 4 DRZWIOWEGO NA SPORTCOUPE

1.Zaznaczamy fragment auta za pomocą ”lassa”.



2. Kopiujemy za pomocą ”CTRL+C” i wklejamy ”CTRL+V”.

3.Przesuwamy skopiowany fragment.



4.Usówamy nadmiar skopiowanej karoserii za pomocą gumki.



5.Za pomocą stempla likwidujemy (klonujemy) :

a. linie drzwi i klamkę.



b. ramkę w szybie



6.Ostatnim krokiem jest wyrównanie linii dachu. Wykonujemy to przy pomocy stempla.



7.Oto efekt końcowy.



Zmiana felg

1. Zaznaczamy felgę którą chcemy przenieść na inny samochód:



2. Kopiujemy felgę na zdjęcie które chcemy zmienić:



3. Odpowiednio obracamy i osadawiamy felgę wciskając Ctrl+T (Free Transform).

4. Gotowe!

Efekt kręcących się kół

1. Zaznaczamy kolo...



2. Naciskamy Q , wybieramy strzalke z menu i dopasowujemy aby zaznaczyc felge..



3. Wybieramy z opcji Filter-> Blur-> Radial Blur ,
tam ustawiamy jak szybko kolo ma sie krecic i klikamy OK ...



4. Robimy tak samo z drugim kolem i gotowe!

NEON

1. Zaznaczamy obszar pod autem, mniej więcej tak:



2. Kopiujemy i wklejamy warstwę (Ctrl+C, Ctrl+V).

3. Wypełniamy kolorem jaki nam pasuje.



4. Zmieniamy na „Overlay” (klikamy prawym klawiszem myszy na warstwie neonu, wciskamy „Blending Mode” i z listy wybieramy „Overlay”)

5. Wymazujemy, jak na zdjęciu:



6. Gotowe!

Obniżanie auta

1. Otwieramy zdjęcie auta Mruga Wybieramy Polygonal Lasso Tool ....



2. Zaznaczamy auto od dolnej krawedzi do samej gory, wyjeżdzamy lassem poza obraz, pomijamy kola, jak na rysunku....



3. Zaznaczoną warstwę kopiujemy (CTRL+C) i wklejamy (CTRL+V), klikamy na Move Tool (rysunek) i strzalkami na klawiaturze obniżamy auto...



4. Na koniec pędzlem pokrywamy czarna farba pozostalosci wystajace w nadkolach po starej warstwie...



No i mamy auto obniżone Wesoly bardzo łatwo, prawda? Mruga

Pod kolor

Za przykład posłuży nam listwa boczna w Renault Clio.



1. Pierwszym krokiem jest zaznaczenie miejsca które chcemy pomalować. Do tego celu używamy lassa (Zaznaczony element kopiujemy (Ctrl + C), a następnie wklejamy jako nową warstwę (Ctrl + C).



2. Teraz sprowadzamy naszą listwę do szarości (Image/Adjustments/Desaturate). Następnie z narzędzi wybieramy pipetę (

) i zaznaczamy kolor karoserii najbliższy, i najbardziej odpowiadający naszej listwie. Wartości RGB (Red, Green and Blue) naszego wybranego koloru powinny pojawić się w oknie po prawej stronie, w zakładce Color.



3. Znając wartości RGB (R-108, G-115, B-143) koloru możemy przejść do opcji Image/Adjustments/Color Balance i wpisać tam naszą wartość odpowiednio dla barw czerwonej, zielonej i niebieskiej. UWAGA! W tej opcji możemy wpisywać wartości jedynie do 100. Nasze, pobrane pipetą wynoszą nieco więcej. Ułatwieniem jest jednak to, że nawet jeśli wpiszemy przy każdym kolorze po 100, nic się nie zmieni, liczby 100 możemy więc ominąć. Dlatego wpisujemy odpowiednio 8,15,43. [ Czasami jednak w wartościach koloru liczba setek może się nie zgadzać, np. R-25, G-131, B-212. Wtedy musimy operację nadawania koloru wykonywać aż trzy razy: za pierwszym razem-> R-25, G-100, B-100 ; za drugim razem-> R-0, G-31, B-100 ; za trzecim razem-> R-0, G-0, B-12. ] Po prawidłowym wpiasniu wartości potwierdzamy klikając OK. Nasza listwa powinna mieć odcień podobny do koloru karoserii. Może jednak mieć za mało barwy, wtedy ponawiamy operację nadawania koloru dokładnie w ten sam sposób, z tymi samymi wartościami. Aby dobrze dobrać kolor elementu do reszty karoserii wspomagamy się opcjami: Image/Adjustments/Birgthness Contrast (tu poprawiamy jasność i kontrast),Image/Adjustments/Hue Saturation Lightness (tu poprawiamy nasycenie i jasność-nie używamy opcji Hue).



4. Obrzeża elementu mogą nieco różnić się kolorem, np. za jasne i poszarpane, dla poprawienia wyglądu, możemy je delikatnie wymazać gumką. Efekt końcowy po dopasowaniu barw:



Przyciemnianie szyb

1.Otwieramy zdjecie auta w ktorym chcemy przyciemnic szyby...



2. Lassem zaznaczamy obszar szyby i z menu EDIT wybieramy Fill...



3. Ustawiamy tak jak na zdjeciu ponizej... Opacity ustawiamy w zaleznosci jak bardzo chcemy przyciemnic szyby...



4. Klikamy OK i juz mozemy sie cieszyc z przyciemnionych szyb... Wesoly

ROBIMY RANT

1.Zaznaczamy felgę lassem.



2.Kopiujemy ”CTRL+C” i wklejamy ”CTRL+V”



3.Przechodzimy na warstwę zerową (bazowe zdjęcie) i zaznaczmy ”SMUDGE TOOL”



4.Wracamy na layer 1 i zaznaczamy ”CTRL+T” w celu dopasowania felgii



5.Wchodzimy w ”EDIT -> TRANSFORM -> DISTORT”



6.Oto efekt końcowy



Grill

Oto jak wstawić siateczkę w Adobe Photoshop. Jest to dość łatwe, tutorialek dla amatorów Mruga

1. Otwieramy zdjęcia samochodu, w którym chcemy wstawić gdzieś siatkę oraz siatki, która ma nam posłużyć. Siatkę taką można z powodzeniem wykonać sobie samemu, pamiętając jedynie o tym, że powinna znajdować się na czarnym tle. Za przykład posłuży VW Transporter, gdzie wstawimy siatkę do grill'a.



2. Zaczynamy od zaznaczenia potrzebnego nam fragmentu siatki lassem ( ), skopiowanie jej ( Ctrl + C ) i wklejenie na samochód jako nową warstwę ( Ctrl + V ). Siatkę ustawiamy w wyznaczonym przez nas miejscu za pomocą narzędzia Move Tool ( ).

3. Gdy ustawimy już siatkę, zmniejszamy przepuszczalność ( opacity ) warstwy z siatką do około 20%-30%. Za pomocą gumki, Eraser Tool () usuwamy wszystkie niepotrzebne fragmenty siatki. Gdy już to zrobimy możemy z powrotem ustawić przepuszczalność na 100%.



4. Siatka może okazać się dość jasna, dlatego też możemy "przyciemnić" ją ,analogicznie, zmniejszając przepuszczalność. U nas wynosiła ona około 40%. Aby siatka robiła bardziej realistyczne wrażenie możemy nadać jej trochę cieni poprzez przejechanie gumką z rozmazanymi krańcami po obrzeżach wlotu, grilla "wymazując" lekko siatkę.


5. To już praktycznie wszystko. Pozostaje jedynie złączyć watstwę tła ( background ) z warstwą siatki poprzez polecenie Layer/Flatten Image.


6. Oto efekt końcowy:


VINYL

1. Zaznaczamy sobie obszar jaki chcemy...



2. Wchodzimy do „Image, Adjustments, Color Balance” i eksperymentujemy z róznymi ustawieniami suwakówWesoly

3. No i koniec... Efekt:



ZAZNACZANIE W PHOTOSHOP

Zaznaczanie jest bardzo ważnym elementem virtualnego tuningu, bardzo często zaniedbywanym. Poniższy tutorial przeznaczony jest do tunerów o różnym poziomie, wyjaśnia podstawowe zagadnienia jak i podaje bardzo ciekawe rozwiązania znane tylko expertom Mruga

Zapraszam do lektury, którą polecam czytać powoli, niektóre rzeczy trzeba kilka razy przeczytać ponieważ mogą się wydać niezrozumiałe ...



Narzędzia

W photoshopie dostępnych jest dużo narzędzi służących zaznaczaniu, do vt przydają się w zasadzie tylko dwa:

- ELIPTICAL MARQUEE TOOL, przydatny w zasadzie tylko do zaznaczania felg czy opon

- POLYGONAL LASSO TOOL, zdecydowanie lepszy od zwykłego lasso tool, którego podstawową wadą jest to, że podczas zaznaczania nie możemy zbyt ruszać ręką. Z kolei Lasso magnetyczne przydaje się np. w zastępstwie Eliptical .... do zaznaczania felg, ewentualnie całego samochodu, poza tym proponuje przyzwyczajać się do lassa polygonalnego. Przy odrobinie praktyki zaznaczanie tym narzędziem zastępuje ELIPTICAL MARQUEE TOOL jak i lasso magnetyczne.


Ogólne porady dotyczące zaznaczania, tryby zaznaczania;

Zaznaczanie elementów dla bardzo wielu osób może wydawać się udręką. Po poznaniu ciekawych zastosowań i tricków w Photoshopie ta udręka staje się czystą przyjemnością.

Po wybraniu narzędzia do zaznaczania, na górze okna PS pokażą się cztery dostępne tryby zaznaczania.

Pierwszy pozwala na nowe zaznaczanie obszaru przy jednoczesnym kasowaniu poprzedniego. Drugi pozwala na dodawanie zaznaczenie do utworzonej już wcześniej selekcji (przydatne m.in. przy zaznaczaniu szyb w samochodzie – tylniej, później przedniej czy bocznej), trzeci tryb służy do odejmowania zaznaczenia od utworzonej wcześniej selekcji (przydatne np. przy zaznaczaniu całej karoserii samochodu i późniejszym odejmowaniu: szyb, lamp, klamek, wlotów po to aby końcowo zmienić kolor karoserii). Czwarty tryb służy do zaznaczania części wspólnej selekcji wprowadzonej wcześniej i teraz – ten tryb raczej rzadko jest stosowany w virtualnym tuningu.



Po zaznaczeniu wybranego elementu, aby uniknąć schodków na jego brzegach, najlepiej jest zmiękczyć zaznaczenie wybierając feather z menu select (Ctrl+Alt+D) a w otwartym oknie dialogowym wpisać wartość zmiękczenia np. 1 piksel. Ewentualnie można wybrać wartość zmiękczenia od razu podczas zaznaczania, wpisując obok wyboru trybów odpowiednią wartość w polu feather. Nowo wklejony element lepiej się wtapia w tło dzięki czemu nie wygląda sztucznie. Narzędzie feather przydaje się dodatkowo, często przy tworzeniu różnego rodzaju fotomontaży, gdzie wartość feather wybieramy z zakresu 10 - 40 px. Jeżeli mamy element, który został skopiowany bez zmiękczenia selekcji to bez problemu można to zrobić. Należy zaznaczyć ten element, będący na osobnej warstwie, klikając na warstwie z wciśniętym klawiszem CTRL (dzięki temu cała warstwa zostanie zaznaczona) następnie należy odwrócić selekcję wybierając inverse z menu select ( Shift+Ctrl+I ), zmiękczyć zaznaczenie ( Ctrl+Alt+D ) i ostatecznie nacisnąć delete (można kilkakrotnie nacisnąć delete aby więcej usunąć). Wybierając różny feather osiągamy różne zmiękczenie a tym samym płynniejsze przejście z naszej warstwy do tła.

Quick Mask

Dodatkową przydatną rzeczą w PS jest Quick Mask. Jest to ciekawe narzędzie, które pozwala rysować zaznaczeniem. Znaczy to tyle, że po wejściu do trybu szybkiej maski (albo wybieramy trzecią ikonę od dołu w palecie narzędzi z lewej strony ekranu albo naciskamy klawisz Q ) możemy wybrać pędzel np. o grubości 20 px i dużej twardości, narysować coś nim i po wyjściu z szybkiej maski (naciśnij Q) to co narysowaliśmy będzie selekcją. Poprzez dobór twardości pędzla imitujemy narzędzie feather, o którym mowa była wcześniej. Narzędzie to jest bardzo przydatne np. do zaznaczania całego samochodu, czy felg lub opon. Podwójnie klikając na ikonie szybkiej maski można edytować kolor zaznaczenia, krycie itp. Co ważne zaznaczając w trybie Quick Mask można swobodnie transformować zaznaczenie (ctrl+T) co było utrudnione zaznaczając lassem (do opcji transform selection z menu select nie ma skrótu klawiszowego co po dłuższym czasie pracy niezmiernie denerwuje). Teraz, zastępując transform selection możemy,- w po zaznaczeniu lassem nacisnąć Q (co spowoduje przejście do narzędzia Quick Mask i „pomalowanie” tego co dotychczas było zaznaczeniem) i od razu ctrl+T (co umożliwi dowolne kształtowanie „zaznaczenia” podobnie jak wklejonej felgi czy progu...). (Bardzo się to przydaje przy zaznaczaniu felg narzędziem ELIPTICAL MARQUEE TOOL). Po dokonaniu transformacji naciskamy ponownie Q po to aby to co było „narysowane pędzlem” stało się zaznaczeniem. Takie rozwiązania bardzo skraca czas pracy, co przy VT wg mnie jest bardzo ważne


Zaznaczanie felgi

Aby rozwiać wszystkie wątpliwości i wyjaśnić do końca rzeczy nie jasne, pokaże krok po kroku jak najlepiej i najszybciej zaznaczyć felgę (czyli tak jak ja robię J )

1. Najpierw wybieram narzędzie ELIPTICAL MARQUEE TOOL i zaznaczam wstępnie, niedokładnie obrys koła. W trakcie zaznaczania (klawisz myszy jeszcze nie został puszczony) naciskam i przytrzymuje spacje, żeby przesunąć ekran jak trzeba (spacja + ctrl daje możliwości przybliżania ekranu w trakcie zaznaczania natomiast z alt’em pozwala go oddalać)
2. Następnie przechodzę do narzędzia Quick Mask naciskając Q, potem naciskam ctrl+T żeby swobodnie przetransformować zaznaczenie i dopasować je idealnie do felgi, czyli przekrzywić jeżeli jest pochylona, poszerzyć itp. Przytrzymując klawisz ctrl i chwytając za jeden z węzłów swobodnej transformacji, możemy jeszcze bardziej dopasować kształt do felgi (screw, distort) (watro poeksperymentować z klawiszmi funkcyjnymi – przytrzymania ctrl+alt+shift pozwala przekształcać perspektywicznie.
3. Po do dopasowaniu wychodzę z Quick Mask (Q), teraz można już skopiować feglę. Jeżeli chcielibyśmy aby przy wklejeniu nie było na jej brzegu charakterystycznych schodków należy przed skopiowaniem nacisnąć ctrl+alt+D (feather z menu select) i wpisać wartość np. 1 px.



Mam nadzieje, że tutorial wyjaśnił wszystko co niejasne i teraz już nikt nie będzie miał problemu z zaznaczaniem w PS.


ZMIANA KOLORU

1. Zaznacz auto narzędziem „polygonal lasso tool” (Shift’em dodajesz elementy, Alt’em odejmujesz)



2. Skopiuj, tak aby uzyskać nową warstwę

3. Idź do: Image, Adjustments, Hue/Saturation... i pobaw się ssuwakami:)
4. Jeśli efekt jest zadowalający kliknij OK.



5. Gotowe:



Jeśli jesteś ciekawy(a) to do tego koloru użyłem takiej kombinacji:



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jaf.fora.pl Strona Główna -> POMOC I PROBLEMY Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin