Forum  www.jaf.fora.pl Strona Główna www.jaf.fora.pl
PROGRAMY ,FILMY , MUZA , AUTA ,GRY , XXX
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Colin McRae Rally 4

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jaf.fora.pl Strona Główna -> GRY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
macohs
ADMINISTRATOR
ADMINISTRATOR



Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 2421
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 35 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 3:01, 14 Sie 2006    Temat postu: Colin McRae Rally 4

Colin McRae Rally 4





Colin McRae Rally 04? Do tej premiery popularnego Kolina podszedłem bardzo sceptycznie. Przede wszystkim ze względów jakie pozostawiła po sobie konsumpcja 3 części gry. Model fizyczny jazdy w trójce był zdaniem wielu osób tragiczny, po prostu zręcznościowy. Przeszkadzał także tryb jazdy w mistrzostwach tylko Focusem WRC, zresztą była to jedyna wersja wurca jaką posiadała gra. Zajmijmy się jednak rarytaskiem jakim zafundowała nam firma Codemasters, niedługo po premierze trójki.

No i jest, pojawiła się wreszcie, długo oczekiwana gierka – Colin McRae Rally 04, wrzucam pierwszą płytę do czytnika, instalacja przebiega dość długo co jest spowodowane tym że gierka zawarta jest aż na 4 płytach. Gorączkowe oczekiwania skłaniają mnie do przemyśleń, do fenomenu serii symulatorów? Po zjedzeniu tony czipsów wreszcie pojawił się na ekranie długo oczekiwana obramówka z napisem „Koniec”. Klikam na białą ikonkę w którą wkomponowane są dwie cyfry- 04. Po chwili pierwsze zaskoczenie, po tradycyjnej czysto komercyjnej „wstawce”, nie ujawnia mi się przed oczami filmik reprezentujący grę. Myślę - szkoda, w 2-jce wyglądało to całkiem fajnie. Szybko jednak zapominam o tym, w czym skutecznie pomaga całkiem przejrzyste menu. Ustawiam grafę , wysłużoną kierownicę i wrzucam sobie na dobry początek ośkę-Fiata Punto Super1600, mam do wyboru jeszcze Forda Pume, Citroena Saxo i znanego mi jedynie z 3 częsci gry MG ZR-1600. Jest jeszcze soczyście wyglądający Golf serii 4, jednak stoi on tuż za „mgłą” która opada po przejechaniu mistrzostw, i ukończeniu ich na pierwszym miejscu autem przednio- napędowym na poziomie NORMAL. Do dyspozycji w „ośce” w mistrzostwach mamy jeszcze 1 poziom trudności, a mianowicie ADVENCED który ciągnie ze sobą zwiększony poziom uszkodzeń na HEAVY. Wciskam enter wybieram OS na Szwecji, znów enter –ustawienia samochodu(strefa serwisowa). Gdy będziemy podróżować na trybie zniszczeń HEAVY lub nie daj boże EXTREME, będziemy o niej myśleć niemal bez przerwy, oczywiście jeśli chcemy być najlepsi... Na strefie nasi mechanicy w mig ustawią: wysokość zawieszenia, jego twardość, twardość stabilizatora, czułość sterowania, rodzaj skrzyni biegów(krótka/długa). Setup obejmuje również rodzaj opon ,który będzie spędzał nam sen z powiek. Zamiast w czasie przerwy pomiędzy OS-ami popijać napój energetyzujący zjemy zęby przy ich wyborze. Już cały rozgorączkowany ‘wciskam’ RACE. Ok jestem na starcie ustawiam kamerę od środka, mam do wyboru jeszcze dwie-ze zderzaka i helikopter unoszący się tuż za samochodem. Rozbiega się głos Dereka Ringera w opcji jest jeszcze drugi pilot-niemal duplikat wcześniejszego we współpracy z Colinem McRae- Nickiego Grista(wersja PL zawiera takich pilotów jak K. Hołowczyc, M. Wojciechowska oraz.. pilota niespodziankę). GO!!! wciskam gaz pierwsze zakręty, przejeżdżam obok kibiców słyszę ich wrzawę i trąbki!!! Jest super, jadę dalej samochód jednak trochę dziwnie się przesuwa. Dojeżdżam do mety. Chce oszukać samego siebie, ale na nic – myślę ośka mi się nie podoba. Pora na coś mocniejszego czyli ukochanego wurca. Citroen Xsara, Subaru Impreza i Ford Focus oraz, podobnie jak Golf, za mgiełką Peugeot 206. Tradycyjnie wybieram Fokusika. Tym razem mój wybór pada na Japonie, który by tu pojechać OS... niech będzie drugi, setup trochę w ciemno. Już jestem na starcie, za szybą dostrzegam lekko wilgotny asfalt, wybrałem opony typu INTERMEDIATE czy będą trzymać?? Ruszam , pierwsze wrażenie –genialny dzwięk silnika i trakcji poszczególnych kół. Tym razem Codemasters zabiła mi ćwieka, jedzie mi się bardzo przyjemnie, a to za sprawą fizyki jazdy i...grafiki. Lekko poruszające się w rytm tańca wiatru drzewa i trawa, śmigające przed oczyma wycieraczki rozmazujące kropelki wody powodują że bardzo łatwo można zapomnieć o otaczającym nas świecie. Po przejechaniu odcinka włączam jeszcze jeden i jeden. To jest to!! W przeciwieństwie do ośki czteronapędówka prowadzi się bardzo fajnie, co nie oznacza łatwo. Często auto chce być podsterowne(wyjeżdża przód) i zaczynamy tracić kontrolę. Trzeba jechać z głową. Na nawrotach przydaje się ręczny pociągający za sobą świetny efekt akustyczny-blokady kół. Dłużej nie zastanawiając się wracam do menu i ustawiam tryb –mistrzostwa, w których możemy pojechać niestety tylko w 2 osoby.

W trybie pojedynczy odcinek czy rajd możemy ścigać się już w czwórkę. Gdy wybierzemy samochody typu 4WD(WRC) mamy do wyboru dwa poziomy trudności –podobnie jak przy ośce. Po ukończeniu na odpowiednim miejscu całego sezonu odblokowuje się jeszcze jeden poziom mistrzostw –EKSPERT z poziomem uszkodzeń EXTREME. Tu dopiero zaczyna się zaczyna się prawdziwa zabawa, mocniejsze uderzenie w przeszkodę i skrzywiony element układu kierowniczego murowany, nie wspominając o pogiętych blachach, i pozostałych zniszczeniach mechanicznych naszej rajdówki. Wszystkie uszkodzenia wpływają oczywiście na osiągi i sterowalność.

Aby wygrać mistrzostwa musimy wykazać się odpornością na przeciwieństwa rajdu USA, gdzie czekają na nas mieszane os-y asfaltowo-szutrowe(ponownie problem wyboru opon),częste tunele i skały w najmniej przewidzianych miejscach. Dalej ruszamy na szybki i dość deszczowy rajd Finlandii, gdzie musimy nauczyć się zwalniać przed hopami, a jest ich sporo:).Przejedziemy również Grecję – całkiem fajny rajd, sporo nawrotów , przepaście i ... piach w zębach:), Australię - zróżnicowana impreza spotkamy szybkie wąskie partie, dłłuuugie proste, pilot często powtarza big jump. Dla amatorów szybkości polecam os nr 5 - gęsia skórka gwarantowana! Nie mogło zabraknąć oczywiście Szwecji, jest ona moim zdaniem najgorsza pod względem konfiguracji odcinków. Monotonia. W trójce była o niebo lepiej. Pora na asfaltowe imprezy, a mianowicie rajd Hiszpanii i Japonii. Obydwa są bardzo atrakcyjne, pierwszy z nich w całości jedziemy po suchutkim jak pieprz, czasem szorstkim asfalcie. Nareszcie twórcy pomyśleli o nieodłącznym zjawisku rajdów, a mianowicie o brudnych od piachu, po cięciach zakrętu, wewnętrznych części wiraży, mniam...mniam... Kilka razy miałem wrażenie że chwilę temu jechał tędy Colin...Wesoly Japonia-przeciwieństwo Hiszpanii w całości wilgotny, mokry lub zalany kałużami(uwaga na efekt aquaplaning!!! ) asfalt. Na poszczególnych odcinkach pada lub leje jak z cebra deszcz skutecznie utrudniając szybką jazdę i ... dobór opon. Jako ostatnia eliminacje niejako na deser mamy do przejechania nic i innego jak rajd Wielkiej Brytanii. Istne szaleństwo. Suchy i mokry asfalt, szuter i błoto i czort wie co tam jeszcze leży. Kto pogrywał w Colina 2.0 i pamięta pomyłki, czy przestrzelenia zakrętów w UK nie zdziwi się zbytnio- tu jest podobnie trzeba jechać w lewo, a my pojedziemy w górę. Moja rada -na początku jedżmy 3 razy wolniej niż się wydaje:) W trybie pojedyńczego rajdu możemy jeszcze wybrać Rajd Hop, czy „Asfaltowy atak”. Pomyślną opcja jest możliwość konfiguracji własnego rajdu z ulubionych odcinków. Ciekawym novum jest wprowadzenie, podczas trwania mistrzostw, testów które umożliwiają nam zdobycie bardziej odpornych i skuteczniejszych elementów do samochodu.

Do wyboru mamy także auta grupy B (słynne Audi quattro czy Peugeot 205) oraz auta tzw. bonusowe np. Citroen 2 CV, nie mogło zabraknąć oczywiście Lanci Delty Integrale. Możemy przejechać się nimi również w mistrzostwach.

Nie bez przyczyny nawiązałem do poprzednich części bądĄ co bądĄ klasyki gier rajdowych. Ileż to razy byłem pozytywnie zaskoczony gdy przejeĄdzając poszczególne odcinki specjalne napotykałem się na motywy tras, ba nawet całe odcinki z poprzednich wersji gry poczynając od rozpoczynającego złota passę jedynki poprzez 2-jkę i kończąc na 3-ce. Np. pierwszy odcinek w Wielkiej Brytanii to w 99% identyczny odcinek z tegoż rajdu z Colina 2.0 , 6 os ma fragmenty któregoś os-u pierwszej części gry rajdu Nowej Zelandi. Można po wyłapywać cząstki tras z 3 ,przykłady można mnożyć. I wcale nie są to wady czwórki, a wręcz przeciwnie. Autorzy potrafili ująć to wszystko w jedną całość, łezka się w oku kręci...

Nie dostrzegłem rażących wad. Jest jednak kilka błędów, w modelu fizycznym auto nie pływa nam na prostej i jedzie jak po sznurku, w opcji pojedynczy odcinek aby ponownie ustawić samochód musimy wrócić do głównego menu( w 2.0 była przydatna opcja –zacznij jeszcze raz w strefie serwisowej),najbardziej jednak boli mała ilość odcinków specjalnych przypadających na rajd-6, oraz brak licencji FIA. Przydałby się edytor tras... Ktoś powie że się czepiam i... będzie miał racje.

Firma Codemasters zafundowała po raz wtóry wspaniałą zabawę, szybko wymazując nam z pamięci niezbyt celną 3 część słynnej gry. Jestem przekonany że 04 zadowoli każdego rajdomaniaka. Godny następca CMR 2.0 zaczął spędzać sen z powiek w poszukiwaniu ułamków części sekundy. Mamy okazję doznać choć niektórych wrażeń jakie przeżywa kierowca rajdowy. Nie zmarnujmy tej szansy.


LINKI:
1.LINK[link widoczny dla zalogowanych]
2.LINK[link widoczny dla zalogowanych]
3.LINK[link widoczny dla zalogowanych]
4.LINK[link widoczny dla zalogowanych]
5.LINK[link widoczny dla zalogowanych]
6.LINK[link widoczny dla zalogowanych]

Password: topverkopers


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
daniel1997
Super pomocnik
Super pomocnik



Dołączył: 28 Wrz 2007
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Sob 18:25, 26 Lip 2008    Temat postu:

linki nie dzialaja

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
danielhippler1997
POCZĄTKUJĄCY
POCZĄTKUJĄCY



Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 11:27, 22 Gru 2008    Temat postu:

ja wstawie 2005

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.jaf.fora.pl Strona Główna -> GRY Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin